Dnes firma Tillig zveřejnila své novinky pro námi milované TTéčko. Loňské novinky byly takové nic moc, však jsem o tom, proč a jak, psal ZDE.  (Doporučuji si osvěžit alespoň první tři odstavce, obzláště těm, kteří milují sociální sítě). Přiznám se, že toto téma jsem chtěl původně trochu obšírněji rozvinout, ale pak jsem usoudil, že mi tito chudáci za to nestojí.

Nuže NOVINKY!!

Já si myslím, že s ohledem na úvod do novinkového katalogu je to docela pěkné. Abychom měli představu o objemu novinkového katalogu,  dovoluji si vložit volný překlad úvodníku..

Vážení přátelé modelové železnice,
S potěšením vám představujeme tento katalog našich novinek TILLIG pro rok 2022 ve velikosti TT. V posledních měsících jsme hodně slyšeli a četli o tom, že chybějí elektronické komponenty, jsou delší dodací lhůty, zvýšení nákladů na suroviny atd. To se jistě týká pouze jiných, ovlivňuje to pouze jiná odvětví, jak se někteří domnívali.
Ale ani my jsme jako výrobci modelové železnice nebyli ušetřeni. Takže jsme nebyli schopni v loňském roce dodat všechny plánované modely včas. Výroba standardních položek, jako jsou kolejnice a příslušenství, byla v některých případech také výrazně opožděna.
V letošním roce chceme výrazně snížit výrobní zaostávání a zvýšit tak spolehlivost oznámených termínů dodání. Proto jsme museli omezit nabídku nových produktů na rok 2022. Předpokládáme však, že si v našem novinkovém katalogu najdete to, co hledáte. Zejména bychom vás rádi upozornili na nový design „Wittenberger“ řídící vůz“. Toto dlouholeté přání zákazníků se konečně naplnilo a našlo své místo v letošních novinkách s prvním variantou letošních novinek. Tomu odpovídají také přepracované vozy Halberstadt se střední nástupy. Vše, co se týká najdete na stranách 20 a 21.

Upozorňujeme také na naše jednorázové edice s uzávěrkou objednávek do 31. března 2022. Na stranách 41 až 51 najdete velké množství zajímavých modelů.

Doufáme, že se vám novinky TT 2022 budou líbit.
Váš tým z TILLIG-Modellbahnen

V katalogu jsou avizovány některé nové nebo přepracované modely, například BR 42, upravená BR 52, již zmiňovaný řídící vůz, přepracovaná V60, zcela nový nákladní vůz, atd…

Já se primárně zaměřím na novinky důležité pro náš trh, protože v těch mám, většinou, takříkajíc prstíky 🙂  Všechny novinky lze objednávat i na mém eshopu. Samozřejmě, pokud na eshopu něco z novinek nenajdete, napište mi přímo. Jistě se domluvíme. A stálí zákazníci vědí, že mi mají nejdříve napsat 🙂

Hned první model nákladního vozu Laaps ČD. Tento vůz jsem požadoval již asi tři roky zpět, hned jak se tento typ vozu objevil mezi modely firmy Tillig. Firma ho řadí mezi vozy START, ale za sebe mohu říct, že jako model vypadá velmi dobře i s těmi drobnými odchylkami od skutečného vozu. Pro fandy provozu v období ČD to bude jistě skvělý model. Katalogové číslo 14603.

 

Další model byl překvapením i pro mě. Vůz Kils ČD. Pokud si dobře pamatuji, tyto vozy vznikly přestavbou plošinových vozů, kvůli potřebě ochránit převážené komodity před nepřízní počasí. Tillig tento model opět zařadil do kategorie START a já jsem sám zvědav, jak bude model vypadat ve skutečnosti. Katalogové číslo 14860.

Set výsypných vozů 01054. Tady si asi většina zákazníků řekne, proč tento vůz. No, tento model byl zařazený do výroby (nejenom) na základě mých fotek skutečných vozů, které jsem udělal při svých cestách v Lounech. Mnozí vědí, že tyto vozy se zde vyráběly a pak v ucelených soupravách odjížděly za svými zákazníky. Ideální hancí vozidlo zatím v nabídce není, ale doufám, že brzo již bude. Set vozů má katalogové číslo 01054.

Další do soupravy je vůz s katalogovým číslem 15330. Platí to samé, co u předchozího modelu.

Otevřený vůz Ke s katalogovým číslem 17629. Oblíbený vůz z řady otevřených nákladních vozů, kterých není nikdy dost. Tentokrát s brzdařskou budkou a kovoými vraty.

Parní lokomotiva řady 555.1. Mňam. 🙂 Tak na téhle páře jsem si dal hodně záležet, hlavně ji dostat do výrobního programu. Jako předlohu jsem si vybral skutečnou lokomotivu 555.108, což bude pro ostravaky, kurňa, dobre, ne?? 🙂 Model má nově DPS pro dekodér s konektorem NEXT18, kdo odebírá club acktuell, tak ví. Ale bacha! taky má jiný komín. Tedy vedle své starší sestry 555.116 od Tilliga bude vypadat trochu moderněji, s těmi červenými proužky víc šik. 🙂  Katalogové číslo modelu je 04291.

Osobní vozy typu Y vezmu jedním vrzem. Vůz A a B ČSD. Katalogová čísla 16410 a 16411. Původně těchto vozů mělo být víc, ale jsem rád, při tom omezení novinek, alespoň za tyto dva.

Výsypný vůz s odklápěcí střechou Tagns ČD . O tento vůz mě mnohokrát žádalo mnoho zákazníků. Dal jsem si tedy na firmu požadavek a firma tento model zařadila do sériové produkce. Katalogové číslo modelu je 17565. Vůz bude v provedení s nápisem Zrniny.

Taurus 1216 902-7 ČD. Jeden ze šesti Taurů v majetku ČD. Dnes se vyskytují prakticky po celé republice, i když patří do Bohumína. Časem by se měly dostat i na vozební rameno směr Praha, Budějovice a když se zadaří, tak směr Německo. Každopádně, jedna z nejuniverzálnějších lokomotiv v čele rychlejších osobních vlaků. Katalogové číslo 04974. Fotku pro mě dělal kamarád Honza Kolařík v Přerově.

Jedněmi opovrhované, druhými žádané jsou freelance vozy Bpmz 891. Tyto vozy vznikly na mou výslovnou žádost, protože zákazníci je chtěli. Od obchodníků bohužel feedback nulový. U těchto vozů byl obrovský problém, protože firma Siemens nechtěla tyto vozy v tomto provedení svolit k výrobě. Šlo hlavně o užítí loga RailJet. Vymyslel jsem tedy tzv. českou uličku a vozy tento nápis mít nebudou. Strávil jsem mnoho času dopisováním si s ČD a tyto proti této verzi nakonec nic nenamítaly. Co je ale důležité, můžeme doplnit původní soupravu RailJet  a nejen to! Lze z těchto vozů sestavit i nové vratné soupravy od konsorcia Siemens/Škoda. Jasně. Je to freelance. Prosím, berte to tak. kdo chce, modely koupí, kdo ne, prostě ať nekupuje. Katalogové číslo 01060.

Naopak velmi skutečný vůz, BDs ČD v inovovaném nátěru Najbrt 2. Tento vůz jsem poprvé fotil asi před dvěma lety v Děčíně. Konečně mi ho firma vzala do katalogu a nyní ho můžete mít i vy.

Katalogové číslo 16498.

Elektrická lokomotivy TRAXX 2 v barvách RegioJet. Předlohu tohoto modelu jsem naživo viděl poprvé v Pečkách, kde jsem byl nyvštívit jednu z nádherných výstav modelové železnice. Ihned jsem dal požadavek na firmu, zpracoval a dodal všechny podklady a vyjednal svolení od firmy RegioJet. Nakonec se přeci jen do výroby dostala, i když s ročním zpožděním. Skutečný svět je rozdělený na příznivce a odpůrce „žluťáka“. No, podle mého názoru, toto handrkování na modelová kolejiště napatří. Naopak, žluté soupravy velmi oživí převažující modro šedý provoz. 🙂 Katalogové číslo 05034.

Poslední model pro československá kolejiště je model osobního vozu Bmpvz RegioJet. Moderní vůz by v žádné ze souprav vozidel RegiJetu neměl chybět. Katalogové číslo 16522.

Nakonec dám ještě odkaz na stažení kompletního novinkového katalogu. KATALOG TILLIG 2022

Budu rád, když mi napíšete na mail, jestli se novinky líbily, co byste rádi v příštích novinkách viděli atd. Bohužel, spolupráce s obchodníky není zrovna optimální a proto se budu těšit, když se mi ozvete přímo. Já mohu slíbit, že udělám maximum pro to, aby se nabídka jen rozrůstala. Buď přímo v katalogu firmy Tillig, nebo – pokud firma model odmítne a nebude mít zájem o výrobu, nicméně model by mohl být zajímavý, pokusím se o výrobu vlastními silami. Protože přesto, že obchodníkům (i těm ubrečeným na fb) rostl průměrně obrat za poslední dva roky o 8% ročně, nikdo (vyjma dvou, tří obchodníků) nemá zájem dělat pro modeláře víc, než je v katalogu. Já jako obchodní zástupce firmy bych to uvítal a podpořil jejich záměr.

Pokud byste rádi měli informaci o každém novém příspěvku na mých stránkách a informace z první ruky, zaregistrujte se prosím do mého Newsletteru (tlačítko ODEBÍRAT). Stačí napsat jen váš e-mail, na který Vám přijde žádost o potvrzení a odeslat. Následně je třeba kliknout na potvrzovací mail. Je to velmi jednoduché a hotové do minuty. A nemusíte se bát, Váš e-mail nikomu neprodám a ani nebudu posílat desítky nabídek do týdne. 🙂

Pěkný den!

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This