Novinky TT 2021

Zdravím všechny pozitivně naladěné příznivce TT. Původně jsem nechtěl k novinkám TT od Tilliga nic psát, ale je to takový výprask, že s ohledem na některé zaručené informace těch „oddaných“ obchodníků bohužel musím.

Bohužel, novinky v TT se letos Tilligu moc nepovedly. Reakce obchodníků byla v zásadě trojí. Některým je to jedno, to jsou ti první. Pak jsou zde ti, kteří zvolili aktivní přístup a zavolali mi. Já jako obchodní zástupce firmy Tillig jsem zjistil oficiální stanovisko firmy a toto jsem všem obchodníkům předal. No a pak jsou tu ti poslední, kteří, aniž by cokoliv věděli nebo zjišťovali, urychleně našli viníka – mě – a začali békat na sociálních sítích. Samozřejmě i zákazníci jsou trojí. Některým je to jedno a vyčkávají, druzí mi zavolají nebo napíšou – těm patří můj obrovský dík! No a pak ti třetí. Ty raději komentovat nebudu. Udělejte si o úrovni těchto třetích kategorií obrázek sami. Sociální sítě a klávesnice počítačů jsou mocná zbraň. Je ale zajímavé, že z této třetí skupiny nikdo nevolal, nenapsal. Není to divné? A to stačí.

Jaká je tedy pravda? Začnu trochu obšírněji. Obchodního zástupce firmě Tillig dělám nějakých 10 let. Po celou dobu mého působení u firmy se objemy prodejů na našem trhu zvyšovaly. Poslal jsem do firmy vždy mnoho podnětů, které bych rád viděl na pultech.  Vždy, každý model, nejdříve poptávám pro celý trh. Některé modely firma Tillig akceptovala a zařadila je do novinek a katalogu, některé ne.  U modelů, které firma nechtěla dát do novinek, mi nabídli výrobu s tím, že odeberu celé množství.

Ano, správně, to jsou ty mé exkluzivní modely, které vždy pouze doplňovaly, nikoliv nahrazovaly standardní sortiment. Ne vždy jsem však nabídku firmy akceptoval, protože jakákoliv taková výroba stojí dost peněz. A financovat to musím z vlastních, splatnost je v nejlepším případě při převzetí modelů, v horším případě se platí předem. To jsem ale odbočil.

Vraťme se však k letošním novinkám. Jako pokaždé, novinky se začínají připravovat rok až rok a půl předem. Tedy v tuto chvíli se již připravují novinky na příští rok.  Já jsem jako každý rok do firmy nasypal mnoho podnětů a možností, aby si firma vybrala. Totiž – tady je jedno důležité ALE – já nemám žádnou páku, moc nebo možnost firmě nařídit, co do výroby má zařadit. Já pouze žádám a doporučuji. Co nebo kdy firma vyrobí, je pouze a jen na lidech z firmy, kteří chystají nové katalogy.  Má úloha coby obchodního zástupce je posílat do firmy podněty, komunikovat s obchodníky a nejvíce se zákazníky. Denně +/- 30–40 telefonů, k tomu spousta mailů. Dále vyřizuji objednávky obchodníků, komunikuji se servisem Tilliga, pro zákazníky zajišťuji náhradní díly, případně návody, a vyřizuji jejich stížnosti atd. Že bych přišel do firmy a svému šéfovi bouchl rukou do stolu, zvolaje: „A tohle půjde do výroby, jinak přejdu na zahradní železnici!!!“ No, to si může myslet jen velmi pomýlený člověk.

Já do poslední chvíle před vydáním novinek zpravidla jen tuším, co by tam asi mohlo být. Letos to dopadlo tak, jak to dopadlo. Ihned jsem napsal do firmy, že tedy jako nic moc a že někteří obchodníci z toho mají obouchané prsty, jak usilovně komunikují na sociálních sítích. Od mého šéfa přišla tato odpověď:

Hallo Herr Strupp,

vielen Dank für Ihre Email.

Es ist doch ersichtlich, dass wir in den letzten Jahren dieses Sortiment sukzessive ausgebaut haben. Natürlich kann es sein, dass noch Lücken vorhanden sind, dass die Neuheiten 2021 etwas geringer ausgefallen sind.

Wir haben seit 2019 den Umsatz in Tschechien usw. steigern können. Diese wäre ja nicht erfolgt, wenn wir nicht die nötigen Produkte dazu hätten. Wir bitten aber auch zu berücksichtigen, dass wir in 2020 viele Produkte nicht produzieren konnten, da die vorhandenen Kapazitäten nicht ausgereicht haben. Somit mussten wir insgesamt für 2021 ein etwas schmäleres Neuheitenprogramm erstellen.

Wir werden auch zukünftig das TT-Sortiment der CSD, CD stabil halten. Da brauchen Sie keine Sorge haben, denn der tschechische Markt ist für uns wichtig.

Kdo vládne němčinou, odpověď si přeloží. Pro ostatní stručně: V posledních letech jsme sortiment rozšiřovali (myšleno celkový, nikoliv jen pro „nás“), obrat v roce 2019 byl dobrý (zde si dovolím vsuvku – to je to připravování novinek rok nebo déle předem), protože jsme měli mnoho podkladů. ALE – nebyli jsme schopni dodat spoustu novinek pro rok 2020 (a skutečně mnoho modelů avizovaných vloni stále na trhu není), a proto jsme nabídku na rok 2021 omezili.  Důvodem jsou nedostatečné kapacity ve výrobě (máme tu třeba ten covid, že…).  Nabídku sortimentu v ČSD a ČD v následujících letech udržíme, protože český trh je pro nás důležitý.

A to je celé. Tuto informaci ode mě dostali obchodníci na začátku minulého týdne. No, stejně to v některých případech k ničemu nevedlo. Tedy ještě jednou – toto je skutečný stav. Vše ostatní odehrávající se na sociálních sítích jsou jen výmysly některých jedinců, kteří se tím chtějí asi uspokojit nebo zviditelnit.  Opět to nebudu více komentovat.

Konečně k novinkám. Novinkový katalog jste viděli. Asi není co k tomu dodávat. Dovolím se jen upozornit na sety vozů s katalogovými čísly 01039 a 01040 na straně 38. Tyto vozy se vyráběly v Lounech, v tehdejším Legiosu. Sám jsem je tam fotil. Tedy pro příznivce moderních epoch je zde možnost pořídit na svá kolejiště moderní vozy, které mohou zapřáhnout například za kocoury nebo brejlovce dopravce ČDC, protože minimálně při odvozu těchto vozů k zahraničnímu majiteli se prohnaly po našich skutečných kolejích.  Dále se do nabídky vrátil model nové parní lokomotivy BR 78 s katalogovým číslem 04203. Toto byl limitovaný model k loňskému jaru, ale protože Tillig na četná přání zařadil do nabídky nádherný set tří čtyřnápravových vozů (set 01046, limitovaný, strana 61), tato mašinka k těmto vozům sedne jako, ehmm, prdelka na hrnec :-).

I já mám pro nás samozřejmě připravené novinky. Některé již lze objednávat na mém eshopu, jiné tam teprve vložím. Je jich dost. Ale protože neznám termíny dodání, nebudu je zatím avizovat.  Kapacity jsou skutečně omezené, a to nejen u Tilliga. Je to prakticky problém skoro všech výrobců napříč modelovou železnicí.  Připravení jsou jak Kocouři, osobní vozy, nákladní vozy, snad jeden motorák, pára, samozřejmě Bardotky, Brejlovci. Je toho opravdu hodně. Tak si jen držet palce, aby to dopadlo co nejdříve.

Poslední poznámky – umím samozřejmě objednat i sériové modely. Budete-li mít o ně zájem, napište si o cenovou nabídku. Ceny budou pro každého zákazníka individuální na základě jeho obratů v předchozím období. Dále jsem udělal opět inventuru skladu a přebytky z loňského roku jsem zavedl na eshop.  Najdete tam i některé artikly, které již nejsou u Tilliga skladem.  Dorazila také druhá série modelu parní lokomotivy 537.0504 od Kuehna pod kat. č. 31917. Skladem jsou poslední kusy. No a poslední věc – na trh dorazil lůžkový vůz kat. č. 16738. Tento vůz je úplně stejný jako můj exkluzivní 501912, vyjma čísla vozu. Zde je názorně vidět, jaký vliv mám na novinky Tilliga. V mém zájmu by přeci tento sériový vůz nebyl. No a protože nechci, aby mi vůz zůstal na skladě, rozhodl jsem se ho zadotovat a raději ho se ztrátou vyprodat, než ho sušit na skladě. Množství není nijak velké, cena platí do vyprodání. Na eshopu ho najdete ZDE:

Kdo dočetl až sem, klobouk dolů.  A budete-li mít nějaký dotaz, pište na můj mail. U mě máte informace vždy od zdroje a nevycucané z prstu.  Cílem mého úsilí je modelová železnice a její rozvoj, nikoliv politika.

Pěkný den.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This