Ve zkratce se pokusím přiblížit novinky v TT, na které se můžeme těšit v tomto a částečně příštím roce.

AUHAGEN

Firma Auhagen po dlouhé době půstu představila novou výtopnu. No, stavba vypadá pěkně, asi se to bude skládat lépe, než papírové stavebnice. Na druhou stranu máme v Čechách minimálně dva velmi dobré výrobce stavebnice z kartonu. Myslím, že firma Auhagen poměrně zaspala.. Jako další novinky si připravila dvě “noname” auta a doplňky na kolejiště, které jistě ocení každý modelář.

IGRA

Spousta modelářů dlouhou dobu vyhlíží typicky československé modely této moravské firmy. Vypadá to, že se konečně zadaří. Kotlový vůz by měl být na trhu do konce března. Osobní vůz Bai v druhé půli tohoto roku. V Norimberku firma vystavila již první výlisky kotlového vozu spolu s 3D tiskem jak tohoto vozu, tak očekávané novinky vozy Bai. Překvapením je nákladní vůz V3S, který bude v několika provedeních. Samozřejmě firma vystavila i stavebnice svých domků, které jsou velmi dobře provedené se spousty detaily.

KUEHN

Firma Kuehn má převeliké plány. A máme se nač těšit. Dnes již velkou část sortimentu této firmy tvoří modely, které jsou podle ryze českých předloh. Ať už Bardotky nebo Brejlovci, nebo modely motorových vozů RS1, po kterých se jen zaprášilo. Sám jsem nevěřil, jak velký zájem o něm bude. Na trh přicházejí další dvě verze motorového vozu RS1. Každého jistě zajímají dodací termíny, aktuálně… prototypy Brejlovců cca v březnu/dubnu tohoto roku, Bardotky budou následovat. Na první vydání Bardotek jsem navrhl další tři verze, zatím je nemám potvrzené. Upozorňuji, že fotografie handmusterů Brejlovce jsou před korigováním, tedy např. T478.3001 v klasickém provedení má ještě špatně nabarvené žaluzie, hotový model bude samozřejmě správně. Bardotka na fotografii je již kompletní a odzkoušený model, nově budou mít všechny modely řady T478 desky s rozhraním NEXT18.

Dalším velmi zajímavým modele je kotlový vůz. Tyto vozy u nás sice s označením ČSD nebyly, ale na našich kolejích se vyskytovaly s označením okolních států. První verze těchto vozů budou na trhu již velmi brzo.

U Kuehna se naučili novou věc. Umí přenést fotografie na povrch modelu. Výsledkem jsou modely s reklamními polepy, které vypadají jako skutečné… A nakonec – nová výhybka je na trhu. Její zajímavostí je, že nepotřebuje polarizovat srdcovku. přestavníky lez použít jak od Tilliga, tak od Roco, případně jakýkoliv spodní.

PIKO, PSK, ROCO

U těchto tří firem pouze okrajově, celkem žádná zásadní novinka. Tak tedy jen fotky:

 

TILLIG H0

Tilligovo hánula – jen pro doplnění pro hánulové kolegy. Upravený kotlový vůz a nová forma na vozy Y, nové provedení vozů YB.

TILLIG TT

to nejlepší nakonec. 🙂 Spousta nových modelů, bohužel z československých předloh nebylo vystavené skoro nic. Nafotil jsem pouze kotlové vozy na přepravu plynu, nové rychlíkové vozy a slovenský nákladní vůz. Celkem zajímavé jsou kotlové vozy na přepravu plynu v epoše V.-IV. K těmto vozům nabízím v setu s vozy za velmi dobrou cenu lokomotivu, která k těmto vozům velmi sluší a ve skutečnosti tak i tato souprava u nás jezdila. SET i samotnou lokomotivu lze objednat na mém e-shopu.

Takže spíš foto dokumentace.

Celkově lze říci, že zájem jak obchodníků tak vystavovatelů o podobné velké veletrhy upadá. Zaměřují se spíše na menší akce, které se konají pro širokou veřejnost. Budoucnost ukáže, jak dlouho se tradiční veletrh typu Norimberk udrží a jestli ho spíše nenahradí důkladnější prezentace na internetu.

Všechny novinky lze u mne objednat buď na e-shopu a pokud svůj vysněný model nenajdete, napište mi přímo.

Pin It on Pinterest

Share This