Jako další novinku pro tento rok jsem si pro vás připravil lůžkový vůz WLAB 822  v provedení Najbrt 2.

 

 

O předloze vozu lze na webu najít třeba toto:

Poslední východoněmecké lůžkové vozy byly k ČSD dodány v roce 1985.

Ve voze se nachází 10 oddílů s maximální kapacitou 30 lůžek (v jednom oddíle jsou 3 lůžka). Uspořádání oddílů je tedy patrně variabilní, poměr oddílů Single / Double / Triple se dá upravit počtem skutečně využitých lůžek (neobsazená lůžka nebyla sklopena). Docházelo i k situacím, kdy byl tento vůz prohlášen za řadu WLB (pouze v rezervačních systémech, označení vozu se nijak neměnilo), tzn. mohlo se obsadit všech 30 lůžek. Doložený je tento případ z období GVD 2008/2009, jednalo se o oběh EWP 3179 Praha – Poprad-Tatry – Praha na vlacích 425 // 424 u lůžkového vozu řazeného vedle vozu pro přepravu automobillů. V pomůcce GVD “Plán řadění vlaků osobní přepravy” se uvádí 5 oddílů 1. třídy s 10 lůžky a 5 oddílů 2. třídy s 15 lůžky. Vozům se říkalo též “nafťák” podle naftového kotle.

Podle údajů v Železničáři 12/1990 byly v té době vyčleněny do remízy vládních vozů 2 vozy (čísla vozů nebyla uvedena).

Povolená provozní rychlost byla zvýšena ze 140 km/h na 160 km/h patrně brzy po dodání k ČSD (Železniční technika 2/1986). Avašak například u vozů 198, 210 a 216 je přeznačení uvedeno až ke dni 16. 2. 1994 (zůstává otázkou zda není tato informace vytržená z kontextu). Nejpozději v roce 2008 však u některých vozů byla povolená provozní rychlost snížena zpět na 140 km/h. (železniční zajímavosti Alan Butschek).

Model je vyrobený podle standardů firmy Tillig, má přesné popisy, odpovídající odstíny barev a rozměry. Artiklové číslo je 501912, zakoupit model můžete ZDE:

Pin It on Pinterest

Share This