Jako každý rok na podzim se v Lipsku koná veletrh hraček, kde je velký prostor věnován i modelové železnici. Na rovinu řeknu, že jezdit tam jen kvůli novinkám v modelařině se moc nevyplatí. Většina novinek je známa již z internetu a katalogů výrobců. Ale kdo se rád kochá, mačká v davu a rád výletuje, proč ne?  Já se v následujícím příspěvku pokusím poukázat na ne až tak známé novinky, a pokud to známé bude, tak to sem dám, protože se mi to líbí. 🙂

Vezmu to podle abecedy:

ARNOLD:

Nového nic, pro český trh a zaryté čsďáky nic zajímavého, jen reprinty stávajících modelů.

ARTITEC:

Zajímavé doplňky, cenově přiměřené detailnímu provedení. Vše na fotkách je v TT.

AUHAGEN:

Avizované novinky v podobě malé výtopny a portálového jeřábu. Pro téčko dlouhodobě nic moc, ale kdo rád staví z plastu, je na správné adrese. Nabídka našich výrobců z kartonových stavebnic je však zajímavější.

 

 

BECKMANN:

Běh na dlouhou trať, ale vyplatí se počkat. Sice „echt“ německé, ale provedení bezkonkurenční. A kdo rád německé parní lokomotivy, je tu správně.

 

FISCHER Modell / GÜTZOLD

Tato firma převzala nejprve některé modely firmy Beckmann a posléze něco z firmy Gützold. Díky tomu nabízí to nejlepší v TT. Třeba se dočkáme i nějaké jejich vlastní produkce. Každopádně, skvělé modely, cenově odpovídající.

 

 

HÄDL:

překvapení tohoto roku, pokud se nepletu, první parní lokomotiva od této firmy a hned ve vysoké kvalitě. Zajímavé i z toho důvodu, že tato mašinka jezdila též pod ČSD. Omlouvám se za fotky, tady mi to prostě líp nešlo.

 

KRES:

Obrovský potenciál, málo invence. Ale…jak pro koho. Pro Německo samozřejmě zajímavé modely, provedení TOP. Pro nás smolík. Snad kromě Manky, která je konečně i v příslušném provedení ČSD. Ostatní pseudo české modely komentovat nebudu. Ale kdo má rád omalovánky…

KUEHN:

Nejen avizované, ale i neavizované novinky, skutečná překvápka, která v novinkových listech stále nejsou.

  • parní lokomotiva je hotová ve všech verzích, včetně ČSD. Na fotce je handmuster. A pozor! bude překvápko číslo 2! Tato počeštěná mašinka, u které Torsten Kuehn trval na designu modelu lokomotivy v provedení po válce, má svou sestru. Ano, správně, to je ta mašinka v titulním obrázku.  Budu jí věnovat další příspěvek a správně podruhé, u jiných obchodníků ji budete hledat těžko. 🙂 Mimochodem, skládá se ze 240 dílů.
  • RS1 ČD hotov! Jiné popisy doplněné o logo Regio Spider. Má svou reálnou předlohu.
  • překvápko č. 3 – vozy Altenberg. Tyto vozy u nás po válce zůstaly, dokonce i v provozu. Posléze přešly na nářaďové vozy a dnes dokonce jeden z vozů, který dožíval ve Vršovicích, jezdí po opravě u jakéhosi německého spolku.  Vozy v provedení ČSD i DR lze objednávat i na mém e-shopu.
  • a nakonec č. 4 – ale tady opět spíš pro německé kolegy a pár zahraničních nadšenců – 3osé REKO vozy.
  • další vozy Shimmns jsou už také připravené.

 

 

MTB:

Další tajnůstkář. Těsně před Lipskem byl avizovaný nový motorový vůz 842. Vozy Bmx byly avizované už dříve, ale na fotkách je už finální provedení. A nakonec nový Čmelda v provedení ČD.

Všechny modely mají dolepovací díly, které jsou přibalené. Motorák jsem na kolejích ještě nezkoušel, ale neočekávám horší vlastnosti než u předchozího motoráku řady 850. Z vozů jsem nadšený, cena sice vyšší, ale myslím, že odpovídá.

Teď jen kde vzít čas na oživení všech těch modelů….. 🙂

 

SCHIRMER:

K vidění byly avizovaný dvouvůz, vozy na přepravu plynu a plošinový vůz ČSD s nákladem plechu. A mimoto – domluvil jsem tam další parní mašinku v ČSD. Víc někdy příště.

 

TILLIG:

  •  U Tilliga předvedly dokončený model parní lokomotivy BR 50.40 DR. Ač se to nezdá, na tomto modelu je velká část pojezdu přepracovaná.
  • Další nádherný model je zetka italské konstrukce se špičatou střechou. Tento vůz jezdil i v ČSD, určitě brzo bude také na trhu.
  • STARťácký model klanicového dvouvozu je již také hotový. Přestože je START, určitě se neztratí ani v „ostrých“ soupravách.
  • Nakonec vůz WASCOSA. To sice není úplná novinka, ale protože na tento vůz většina zákazníků stále čeká, cvaknul jsem ho taky.

 

 

A nakonec něco pro potěchu oka:

Pin It on Pinterest

Share This