T466.2 / 742 od firmy Tillig

 

Kocour od Tilliga jde do finiše. Poté, co jsem úspěšně připomínkoval, i díky některým z vás, kteří se ozvali a pomohli,  některé nepřesnosti, je předpoklad výroby modelu lokomotivy řady 742 neboli T466.2 cca říjen/listopad tohoto roku, v prodeji by se model měl objevit hned poté.

Termín distribuce je stanovený na cca konec listopadu 2016. Na fotkách je pracovní verze. Výsledná bude vypadat samozřejmě o mnoho líp. Boky kabiny budou s prolisy a číslo lokomotiv T466.2264. Větráky na střeše budou mít natisklou mřížku. Ochoz bude kompletně celý černý, pluh samozřejmě v barvě. Anténa za větráky nebude. Zatím jen v rychlosti. Když si na něco vzpomenu, ještě doplním. Případně písněte do mejlu , odpovím a doplním sem.

Příští rok si pro vás chystám dvě verze ČSD se širokým žlutým pruhem, verze budou rozdílné. Stejně tak dvě verze ČD Cargo. K dostání již na jaře příštího roku. Právě dokončuji podklady, jakmile je budu mít hotové a budou schválené od Tilliga, vyvěsím nabídku.

 

Aktualizace:  nafotil jsem několik  fotek prvního musteru. . Můžete sami posoudit, jak se postupně rodí nový Kocour v TT. Subjektivně – být první na trhu, neznamená být lepší. Já si na Kocoura od Tilliga počkám. Plánuje se spousta verzí, já sám mám na první půlku roku 2017 objednané 2 exkluzivky (oznámím později), Tillig postupně dodá i verze 740. První Kocouři se objeví již před letošními Vánocemi, podle posledních informací jdou do výroby v srpnu, na pultech by měly být cca v listopadu 2016.

Model zevnitř vypadá takto:

Na fotkách je vidět příprava na dekodér NexT18, uprostřed je otvor na dosazení reproduktoru a vlevo prostor v kabině. Šikulové si ho jistě vybarví do světle zelena.. 🙂 Co je rozhodně plus, model je osazený kvalitním motorem Mashima s možností výměny uhlíků. Tedy žádné „levné“ řešení, které je přeci pro TT dostačující….

Na dalších fotkách ukážu pár zajímavých detailů..

Na první fotce jsou dobře vidět správně udělané dekly, které mají tvar do jehlanu, na druhé fotce to samé, ale na deklu pod žaluziemi..a taky jemné krablování ochozu. Vrchní strana ochozu bude barvená do černa. Třetí fotka – správně velká čelní okna. Na levé straně, kde je stanoviště, je okno výš a je větší, než na straně pravé. K tomu jemně a detailně provedené osvětlení, které neprosvěcuje. Fotka č.4 – rádius v rozích oken. Skutečná mašina je má opravdu výrazné. Č.5 a prohlížecí otvory nádrže s naznačeným naftoznakem. Jako předloha. Fotka č.6 a opět dekl na střeše do jehlanu. Č7 ukazuje schody a jejich umístění. Konečně fotka č.8 a detailní provedení masek podvozků… jsem rád, že jsem si počkal… 🙂

 

 

Video ze zkušební jízdy najdete ZDE: Ano, stále tam chybí jeden nárazník… 🙂 Ale důležité je, že model jezdí nádherně potichu, neškube a jezdí plynule. Konečně, mrkněte na to video…

Aktualizace 10.10.2016

Množily se dotazy, jak s pluhem. Někdo říká, že je rovný, že je hrozná díra mezi pluhem a ráme. Na výstavě ke mně přišel Rosťa Jaroš, který je autorem fotografií, chvíli jsme nad modelem Kocoura dumali a dopadlo to asi takhle.. trvalo to půl minuty? 🙂

Na poslední fotce je vidět, že i při správném, šípovitém tvaru pluhu, lze spřáhlo maximálně vyhnout do stran. A to při minimálním otvoru v pluhu a zachování jeho typického tvaru. Takovéto vybočení nebudete nikdy potřebovat, pokud nejezdíte po tramvajovém kolejivu, tedy s velmi ostrými rádiusy. Nicméně, i na toto výrobce myslel. Však máme na kolejištích i vlečky, pravda?? 🙂 Tedy i tam budeme moct s tímto modelem jezdit a nebudeme se muset ohlížet na právě ty ostré oblouky.

Rozměry modelu T466.2 od firmy Tillig

Nedalo mi to a když mám doma na chvíli v úschově model T466.2, resp. jeho muster, rozhodl jsem se model přeměřit. Nemohlo mi totiž uniknout, že oproti „konkurenčnímu“ „“modelu““ 🙂 je jaksi menší, resp. nižší… přiznám se, trochu mě to znejistilo. Vytáhl jsem tedy model a šupléru..a tady jsou výsledky:

Rozměry:       skutečná            v přepočtu                model Tillig

Délka             13600 mm             113,33 mm              113,5 mm

Šířka                3060 mm                25,5 mm                25,6 mm

Rám                 1600 mm               13,33 mm               13,3 mm

Výška kapoty bez antény:

4100 mm             34,16 mm                  34,2 mm

Rozměry jsem čerpal z typového výkresu ZDE

Dovolím si tedy konstatovat, že model firmy Tillig je rozměrově velmi přesný. Chcete-li si poměřit, jestli výrobek jedné nejmenované české firmy  je výškově přesný, stačí si k němu postavit model Hektora. Ten je stejně vysoký, jako kocour (měřeno ke stropu kabiny, nikoliv s anténou, nebo houkačkou).

No…jak si potom vysvětlit toto?

Na této fotografii je vidět nejen rozdílná výška rámů, ale celé lokomotivy. Tillig má výšku správně….

 

Myslím, že vysvětlení lze najít na velmi pěkné recenzi ZDE

Na zbývajících obrázcích si můžete porovnat velmi precizní ztvárnění většiny detailů modelu firmy Tillig:

Tak nějak myslím, že už by to mohlo stačit….pokud do této doby ještě stále někdo věří v preciznost hraček od nejmenované české firmy, byla by další  prezentace jen mlácením prázdné slámy.

 

 

O David

Jmenuji se David Strupp a dělám vše pro rozvoj mašinek TT :-)
Štítky .Záložka pro trvalý odkaz.

Komentáře jsou uzavřeny